Zdalne nauczanie grupa Słoneczka



15.04.2021

Temat: Ile jest owadów?

1.Ćwiczenie buzi i języka. Naśladuj żabkę :)



źródło: printoteka

2.Słuchanie wiersza Bożeny Formy Dzieci dbają o środowisko.



W zgodzie z przyrodą

żyją wszystkie dzieci.

Kochają jasne słonko,

które na niebie świeci.

Często też dorosłym

dobry przykład dają –

w wyznaczonych miejscach

śmieci zostawiają.

Pytania:

− Czy wy jesteście takimi dziećmi?

− Co jeszcze robicie, aby dbać o przyrodę?



3. Pokoloruj i połącz.

źródło: printoteka

Przypomnienie :) 


4.Rozmowa na temat: Czego potrzebują małe zwierzęta (owady), żeby żyć?

− Gdzie spotykamy motylki, biedronki, żuczki… czyli owady?

− Czego potrzebują, żeby żyć?

− Co by było, gdyby wyginęły rośliny?

− Czy ludzie powinni dbać o Ziemię : :

 nie zanieczyszczać powietrza,wody, ziemi? Dlaczego?


5. Zabawa matematyczna.

Policz ile kropek ma biedronka :) ile płatków ma kwiatek ? ile jest kwiatków? 


źródło: printoteka

6.Pokoloruj wiosenne kwiaty







7.  Zajęcia plastyczne :)

Wydrukuj proszę obrazek przedstawiający Słonecznik :)

Jeśli nie uda Ci się wydrukować,nic nie szkodzi narysuj dużego słonecznika ołówkiem, ozdobisz go malując paluszkami.

Przygotuj żółtą farbę oraz szarą/czarną i swoje paluszki.

Dzisiaj będziemy odbijać palce w farbie.

 Nasze paluszki pomalują słonecznik piękny kwiat.



                                                        źródło: printoteka


                                Życzę Wam miłej zabawy, pozdrawiam serdecznie pani Ania






 Jestem Małym Przedszkolakiem ale dużo już potrafię…

                     Dziękuję Kochani

                                                                                      Kubuś
   

                                                                                         
Jaś
                                                                     


                                                               Antosia


                                                                
                                                                                      
Zuzia
                                                                

                                         
   
14.04.2021                       

Temat: Dbajmy o przyrodę

1.Zabawa paluszkowa Biedronka (według Krzysztofa Sąsiadka).

N. prosi dzieci o naśladowanie jego ruchów; wyciąga przed siebie obie dłonie i recytuje wierszyk. Podczas kolejnych wersów N. palcami jednej ręki dotyka palców drugiej ręki, zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonuje dłonią zygzaki i unosi ją ku górze.

Biedronka mała

robaczki spotkała:

z tym się przywitała,

temu pomachała,

tego zabrać chciała,

z tym się pożegnała…

i do nieba poleciała.

2.Karta pracy, cz. 2, nr 29.


                                                      źródło:Mac edukacja

Kredki: żółta, zielona, niebieska.

− Pokolorujcie na żółto rysunek kosza, do którego wrzucamy metalowe rzeczy, na zielono – rysunek kosza, do którego wrzucamy szklane rzeczy, a na niebiesko – tego, do którego wrzucamy papier.

3. Zabawa plastyczna recykling z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym :) 

Przygotuj: rolki po papierze, wycięte w odpowiedni sposób spójrz na zdjęcie poniżej,farby,kartkę papiery,kredki.



                                                            źródło:pinterest

                                                        Miłej zabawy życzy pani Ania :)


13.04.2021

Temat: Piękne rośliny

„Nasze kwiaty”. Wysłuchanie wiersza Marii Konopnickiej  połączone z oglądaniem zdjęć kwiatów, które prowadzący pokazuje kolejno w trakcie recytacji:

Nasze kwiaty

Jeszcze śnieżek prószy, jeszcze chłodny ranek,

 a już w cichym lesie zakwita sasanek.

A za nim przylaszczka wychyla się z pączka

i mleczem się żółtym złoci cała łączka.

 I dłużej już dzionka i bliżej słoneczka...

A w polu się gwieździ biała stokroteczka.

 A dalej fiołki, wskroś trawy, pod rosą,

 W świeżych swych czareczkach woń przesłodką niosą.

 A tuż ponad strugą, co wije się kręta

Niezapominajka otwiera oczęta.

A w gaju, wśród liści, w wilgotnej ustroni,

konwalia bieluchna w dzwoneczki swe dzwoni.

                                                                                   (Źródło: M. Konopnicka, Co słonko widziało, Kraków 2007)





Co to za głoska? Ćwiczenia słuchu fonemowego połączone z nauką nazw kwiatów.

Prowadzący podnosi kolejno ilustracje i mówi nazwy kwiatów. Dziecko nazywa głoskę w nagłosie (pierwsza głoska w wyrazie) i wygłosie (ostatnia głoska). Jeśli zadanie zostanie wykonane prawidłowo, można je utrudnić, proponując wyodrębnienie głoski np. drugiej lub trzeciej.

Ile sylab? Zabawa ruchowa

Prowadzący wypowiada różne słowa związane z kwiatami, ogrodem, sadzeniem roślin (np. listek, nasiono, kwiat, ziemia, konewka z wodą), a dziecko wykonuje tyle podskoków (przysiadów, obrotów, skłonów itd.), ile sylab usłyszały w danym wyrazie.

Sadzenie roślin. Ułożenie historyjki obrazkowej przedstawiającej kolejne etapy sadzenia rośliny. Każde dziecko może wyjąć do ogrodu jeśli istnieje taka możliwość i z pomocą dorosłego samodzielnie posadzić nasionko, przechodząc przez wszystkie etapy.

 Należy zwrócić  uwagę na konieczność dbania o rabatkę: przy codziennym wychodzeniu do ogrodu zabieranie ze sobą konewki, by podlać roślinę, okazjonalne plewienie rabatki z chwastów.

Chochliki "Kwiatki-bratki" piosenka






Ciekawostka: 
ogród kwiatowy

łąka kwietna

Dla chętnych:

Połącz połowy kwiatów. Pokoloruj je - każdy kwiat ma inny kolor


Dokończ rysowanie po śladach

Pokoloruj tulipany według instrukcji. Policz wszystkie tulipany.
źródło: Bliżej Przedszkola

12.04.2021

Temat: Dbamy o drzewa

 Słuchanie opowiadania Haliny Koszutskiej Drzewko Maciusia.

 Rozmowa na temat drzew. Prowadzący wyjaśnia, że drzewa bardzo długo rosną. Łamanie gałązek młodego drzewka, niszczenie mu kory ostrym narzędziem powoduje, że drzewko usycha.

 Jak myślisz, co powiedziałoby drzewo, gdybyś łamał mu gałązki

 Czy płakałoby z bólu?

 Czy prosiłoby, żebyście przestali?

W parku, na środku trawnika, rosła sobie płacząca brzózka. – Czy ona naprawdę płacze? – zapytał Maciuś mamę, gdy zobaczył brzózkę po raz pierwszy. – Nie, nie płacze. Dobrze jej w naszym parku, wesoło się zieleni. Nazwano ją tak dlatego, że ma długie, delikatne i jakby ze smutkiem opuszczone gałązki. Maciek bardzo tę brzózkę polubił. Kiedy przychodził do parku, już z daleka machał jej ręką. – Dzień dobry – wołał. – Jak się miewasz? A brzoza szumiała na powitanie. Aż tu pewnej wiosny wszystko się zmieniło. Ogrodnicy przez środek trawnika przeprowadzili ścieżkę. I oto drzewko znalazło się na samym brzegu trawnika. „Będzie mi teraz weselej – ucieszyła się brzózka – będę mogła z bliska przyglądać się zabawom dzieci, a w dni upalne dam im schronienie w moim cieniu”. I kiedy na ścieżkę po raz pierwszy wpadła gromadka dzieci, brzoza radośnie poruszyła listkami. Ale dzieci wcale nie zwróciły na to uwagi. Biegły wesoło, krzycząc i śmiejąc się. Jakiś chłopiec zatrzymał się na chwilę, ułamał gałązkę brzozy i wymachując nią, pobiegł dalej. Odtąd z dnia na dzień coraz więcej było na drzewku obłamanych gałązek. Na pniu pojawiły się nacięcia scyzorykiem. Kora w wielu miejscach była naddarta. Dzieci, przebiegając, potrącały nieraz drzewko, czasem któreś próbowało wdrapać się na nie. Tak się złożyło, że Maciek długo nie przychodził do parku. A kiedy wreszcie wybrał się tam z mamą, wcale swojej brzózki nie poznał. Z daleka wydawała mi się znacznie ładniejsza – westchnął. – Tak, była ładniejsza, kiedy bezmyślne dzieci nie miały do niej dostępu – powiedziała mama. Z żalem oglądali połamane gałązki, odrapaną scyzorykiem korę. Maciek zaczął się zastanawiać, co zrobić, żeby dzieci nie niszczyły już tej brzozy. Szedł obok mamy bardzo zamyślony. Zapomniał zupełnie o tym, że chciał nazbierać kasztanów. Ale nic nie mógł wymyślić. Dopiero na drugi dzień, kiedy opowiedział o swoim zmartwieniu kolegom, Jurkowi i Władkowi, we trzech znaleźli radę. – Będziemy teraz zawsze wracać ze szkoły przez park. Dużo dzieci tamtędy wraca. Będziemy pilnować brzozy tak długo, dopóki wszyscy nie przejdą – postanowili. I jeszcze – że na zakręcie ścieżki ułożą kamienie wzdłuż trawnika, żeby nikt nie wpadał na brzozę. A na jej pniu powieszą tabliczkę z napisem: „Nie niszczyć drzewka!” – Ten napis może nam zrobić mój brat. On już jest przecież w trzeciej klasie i ma piątkę z pisania – rzekł Jurek.

Rozmowa na temat opowiadania

Które drzewko w parku polubił Maciuś?

Jak nazywała się brzózka?

Czy drzewko ucieszyło się, że po zmianach będzie blisko ścieżki?

Czy dzieci szanowały brzózkę?

Co zrobił Maciek, gdy zobaczył zniszczone drzewko

Ciekawostka: Jak rośnie las


Ciekawostka:

 Jak rośnie las







„Wycieczka do lasu” – zabawa logopedyczna w ruchu

Dziecko słucha historyjki prowadzącego i wykonuje zaprezentowane przez niego ćwiczenia. 

Wycieczka do lasu (Magdalena Ledwoń) 

Mały Jaś poszedł do lasu (dziecko maszeruje). Najpierw szedł dróżką między wiejskimi płotami (zatrzymuje się i dotyka językiem kolejno najpierw górnych, następnie dolnych zębów). Później spacerował wąską ścieżką między polem a łąką (dotyka językiem najpierw dolnej, później górnej wargi). Usłyszał świergot ptaków (wymawia sylaby onomatopeiczne: fiu, fiu, ćwir, ćwir, ter, ter, jednocześnie biegnąc na palcach). Po chwili dotarł do lasu (zatrzymuje się). Drzewa były tam tak wysokie, że ich wierzchołki wyglądały, jakby dotykały nieba (unosi czubek języka i dotykają nim nosa). Przyglądał im się z ciekawością. Po chwili na gałęzi dostrzegł małą wiewiórkę, która to wyglądała z dziupli, to się w niej chowała (na przemian wysuwa i chowa język). Gdy usłyszał stukanie dzięcioła, pomyślał, że jednak pora wracać do domu (kląska, maszerując). Wracał więc ścieżką między polem i łąką (zatrzymuje się i dotykają językiem najpierw dolnej, później górnej wargi), a później dróżką między wiejskimi płotami (dotyka językiem najpierw górnych, później dolnych zębów). Gdy wrócił do domu, był bardzo zadowolony (szeroko się uśmiecha).

Karta pracy, cz. 2, nr 28. Kredki.

Połączcie każde białe miejsce na obrazku z odpowiednim fragmentem umieszczonym poniżej.

 

Spacer w pobliżu domu – poszukiwanie koszy na śmieci i pojemników do segregowania odpadów.

Dla chętnych:

Odszukaj różnice na obrazkach


materiały źródłowe: Bliżej Przedszkola, Mac Edukacja

                                                     Pracowite przedszkolaki :-)  

                                          Podziwiamy Twój zapał i zaangażowanie.  

                                                                          Świetnie!          


Janek


Janek

Temat: Lecimy w kosmos

Misja Apollo 11 – przekazanie ciekawostek naukowych

Prowadzący wspomina o  amerykańskich astronautach, którzy podróżowali statkiem kosmicznym Apollo 11, i jako pierwsi lądowali na Księżycu. Zwraca uwagę, że lądowanie na Księżycu było marzeniem całej ludzkości i  wiele osób pracowało, aby mogło się spełnić.

 


Układ Słoneczny, animacja edukacyjna

Prowadzący prezentuje ilustrację przedstawiającą astronautę i  wyjaśnia, że w kosmosie można poruszać się tylko w specjalnym skafandrze. Dziecko stara się opowiedzieć o  stroju i  jego funkcjach. ê Prowadzący uzupełnia brakujące fakty, np. strój wyposażony jest w  powłokę, która chroni astronautę przed szkodliwymi promieniami oraz pyłem kosmicznym; składa się z wielu elementów, dlatego jego ubieranie wymaga pomocy załogi. W  kombinezonie umieszczone są rurki z  zimną bądź ciepłą wodą, które ogrzewają lub chłodzą ciało astronauty. W plecaku znajduje się zapas tlenu, który wystarcza na kilka godzin pracy w przestrzeni.


Karta pracy, cz. 2, nr 27.
Dokończ rysować latający pojazd i gwiazdy, rysuj po śladach. − Pokoloruj rysunek UFO. 

 Dlaczego rakieta lata? Zabawa badawczo-konstrukcyjna

Nitkę zawiązujemy nad sufitem. Nadmuchany balon spinamy spinaczem do bielizny (tak aby powietrze nie uchodziło) i przyklejamy taśmą klejącą do słomki. Następnie przez słomkę przewlekamy zwisającą nitkę i naprężamy pionowo (np. przykładając grubą książką). Właśnie powstał przedszkolny port lotniczy, inaczej kosmodrom. Rakieta-balon jest gotowa do startu, możemy odliczać... energicznie puszczamy spinacz i obserwujemy, co się dzieje.

Śpiewające brzdące - Kosmiczna podróż, piosenka

Rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych z kosmosem, np.: rakieta (ra-kie-ta), gwiazdy (gwiaz-dy), planety (pla-ne-ty), kosmonauta (kos-mo-nau-ta).

Noc i dzień” – masażyk w parach

Prowadzący z dzieckiem  siadają jeden za drugim. Dziecko z tyłu rysuje na plecach prowadzącego elementy występujące w opowieści.

 Noc i dzień (Dominika Góra)

 Nocne niebo jest bardzo ciemne, prawie czarne (głaszczemy plecy). Na szczęście świeci na nim mnóstwo gwiazd. Jest ich tak dużo, że chyba nikt nie jest w stanie ich policzyć (palcem wskazującym stawiamy na plecach małe kropeczki). Na samym środku znajduje się jasny Księżyc w kształcie rogalika (rysujemy Księżyc). Gdy noc się kończy, niebo jaśnieje i  nie widać już małych jasnych punkcików (głaszczemy plecy). Teraz króluje tu Słońce, okrągłe i złociste (rysujemy okrąg w  górnej części pleców). Oświetla swoim blaskiem całą Ziemię (rysujemy promyki „od Słońca” ku dołowi pleców). Ciekawe, na co padają promyki Słońca ( rysuje dowolny element krajobrazu, np. kwiatek, drzewo, trawę, a osoba siedząca z przodu zgaduje, co zostało narysowane na jej plecach); po odgadnięciu następuje zamiana ról, a prowadzący ponownie czyta opowiadanie).

Dla chętnych:

Uzupełnij rakietę – rysując według wzoru.


Rakieta – wytnij elementy i ułóż rakietę według wzoru






Wyznacz trasę rakiety na Księżyc omijając wszystkie meteoryty.  Policz ile jest małych meteorytów, a ile dużych. 

źródło: Bliżej Przedszkola, Wydawnictwo MAC Edukacja

8.04.2021

Temat: Przybycie ufoludków.

Słuchanie opowiadania Anny Onichimowskiej Zasypianka z ufoludkiem.

Śpiewające Brzdące "Ufoludki", piosenka

 Rozmowa na temat ufoludka:

− Kto to jest ufoludek?

− Co to jest UFO?

Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon. Mieszkamy na Marsie. Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jak ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana… zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku. W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu. A potem znalazłem dwa statki kosmiczne. – Co robisz? – spytał Ogon. – Próbuję uruchomić te rakiety. Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma. Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem. – Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę. Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi… Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie. – Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.

Rozmowa na temat opowiadania.

− Jak się nazywał ufoludek? Jak się nazywało jego UFO?

− Gdzie przyleciał Egon? Skąd przyleciał?

 − Czy był on duży czy mały – względem nas, ludzi?

− Jak Egon opisał olbrzyma?

 − Z czym Egon pomylił trampki?

− Co wyjaśnił mu Ogon?

 − Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał?


 Karta pracy, część 2, nr 26

Odszukaj na obrazku cztery ufoludki, które ukryły się przed mamą Zuzi. − Posłuchaj imion ufoludków podzielonych rytmicznie. Powiedz je.

Ćwiczenia słuchowe Rozmowa z ufoludkiem.

Dziecko powtarza za prowadzącym.:

Ufoludki, ufoludki, to zielone, małe ludki.

  re ra ru ro ry

resz rasz rusz rysz rosz

 sza szo szy sze szu

nasz pasz busz pusz


Rysowanie ufoludka według rymowanki.

Kartki, kredki.

Dziecko mówi rymowankę i rysuje ufoludka.

Jestem sobie ufoludek

cały zieleniutki.

Mam trzy ręce, cztery nogi

 i nos okrąglutki.

 Oczy czarne tak jak węgiel,

kreskę zamiast warg,

brzuch jak balon i sprężynki

 trzy na głowie mam.

Fasolki "Ufoludki", piosenka

źródło: Wydawnictwo MAC Edukacja


Zapraszam „Słoneczka” na Katechezę online przez teamsy, w środę o godz. 13.00 do 13.30 pod tym linkiem:
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZGVkOGUwM2UtMzE4ZC00NDhjLWFkYjEtNzY1MWFkMjFjNzll%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2252eb292f-4be5-441a-b53a-cb4507451e83%22%2c%22Oid%22%3a%22184532fb-aba7-42fb-8188-2ef72a5086cf%22%7d
Materiały dla osób mających trudności w kontaktowaniu się przez TEAMSY:
Podręczniki dla 4 latków
31. 03.2021 Katecheza 39 i 40
T:Pokarmy w moim koszyczku
Podręcznik, str.52, wykonaj polecenia
https://view.genial.ly/60563a1a5d00340dad3edeae/presentation-koszyczek-wielkanocny
https://view.genial.ly/6060b4a66bd9330d1ecc638c/interactive-content-wielkanocny-koszyczek

7.04.2021- Katecheza 41 i 42
T: Wielkanoc – Jezus żyje
Podręcznik, str.53, wykonaj polecenia
https://view.genial.ly/5e98c9948a1e5e0e20601fd8/interactive-image-swietujemy-zmartwychwstanie-jezusa-kl1
https://view.genial.ly/5e83413159ee3c0df4dcb3cb/interactive-image-wielkanoc-zmartwychwstanie-pana-jezusa

Zapraszam „Słoneczka”
na Katechezę online przez teamsy, w środę o godz. 13.00 do 13.30 pod tym linkiem:
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZGVkOGUwM2UtMzE4ZC00NDhjLWFkYjEtNzY1MWFkMjFjNzll%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2252eb292f-4be5-441a-b53a-cb4507451e83%22%2c%22Oid%22%3a%22184532fb-aba7-42fb-8188-2ef72a5086cf%22%7d
Materiały dla osób mających trudności w kontaktowaniu się przez TEAMSY:
Podręczniki dla 5 latków

31.03.2021 - Katecheza 39 i 40
T: Wielka Sobota - święcimy pokarmy.
Podręcznik, str. 82-83, wykonaj polecenia

https://view.genial.ly/60563a1a5d00340dad3edeae/presentation-koszyczek-wielkanocny
https://view.genial.ly/6060b4a66bd9330d1ecc638c/interactive-content-wielkanocny-koszyczek

7.04.2021- Katecheza 41 i 42
T: Cieszymy się ,że Jezus zmartwychwstał
Podręcznik, str.84-85, wykonaj polecenia

https://view.genial.ly/5e98c9948a1e5e0e20601fd8/interactive-image-swietujemy-zmartwychwstanie-jezusa-kl1
https://view.genial.ly/5e8b3b3808da3f0e02935a3b/interactive-image-wielka-sobota
https://view.genial.ly/5e9589aa3264a10d9e23c004/interactive-image-cieszymy-sie-ze-jezus-zmartwychwstal

 

                                                                                             Małgorzata Fisher

 

7.04.2021 

Temat: Co się dzieje w kosmosie?

Kosmos - animacja edukacyjna


Co można spotkać w kosmosie? – rozwiązywanie zagadek słownych.

Prowadzący prezentuje kartoniki z różnymi ciałami niebieskimi, które poruszają się w Układzie Słonecznym. Dziecko ogląda obrazki i próbuje odczytać podpisy.

 


Następnie prowadzący zadaje zagadki słowne dotyczące różnych ciał niebieskich, a dziecko podaje rozwiązania, wskazując na odpowiednie kartoniki.

 

Wielkie, ogniste i gorące.

To najbliższa Ziemi gwiazda,

a zwiemy ją… (Słońce)

 

Są różnego koloru i wielkości,

swoje nazwy mają.

Krążą wokół Słońca

i wciąż się obracają. (planety)

 

Podróżuje w kosmicznej przestrzeni,

bo do wędrówek ma serce ochocze,

a w czasie każdej ciągnie za sobą

swoje długie i piękne warkocze. (kometa)

 

Wygląda jak spadająca gwiazdka,

lecz spala się niestety,

 gdy próbuje się przedostać

na powierzchnię naszej planety. (meteoryt)

 

Zwiemy go także miesiączkiem,

bo zmienia się w czasie miesiąca,

 on krąży wokół Ziemi,

a z nią – wokół Słońca. (księżyc)

Ciekawostka:

 „Kosmiczna wycieczka” – zabawa logopedyczna usprawniająca język.

Dorosły prezentuje poszczególne ćwiczenia, które będą wykonywane w czasie zabawy.

Następnie recytuje wierszyk, a dziecko ilustruje go, wykonując odpowiednie ćwiczenia.

 

Kosmiczna wycieczka (Magdalena Wójcik)

Po całej buzi rakieta lata,

zataczanie dużych kółek po zębach górnych, policzkach i zębach dolnych

 brud cały z ząbków dzielnie wymiata.

Teraz do nieba szybko startuje

 pionizowanie języka i przesuwanie do przodu i do tyłu po podniebieniu

 i złote gwiazdki na nim maluje.

dociskanie czubkiem języka podniebienia górnego

Wokół planety robi kółeczka,

zataczanie językiem kółek po wewnętrznej stronie jednego policzka

 bardzo pasuje jej ta wycieczka.

 zataczanie kółek po drugim policzku

Na koniec liczy wszystkie gwiazdeczki,

dotykanie językiem po kolei zębów górnych

czy nie zgubiły się w czasie wycieczki.

dotykanie językiem po kolei zębów dolnych


Dla chętnych:



Źródło: Bliżej Przedszkola

Przedszkolaki pracują pilnie w swoich  domach.

Widać, że się napracowały. Wszystkie prace są wyjątkowe, pracochłonne i pełne zaangażowania.

Jestem w Was dumna, pięknie pracujecie.

Jesteście super!

Podziękowania dla rodziców, którzy podjęli wyzwanie i zachęcają dzieci do wykonywania prac oraz za poświęcony czas i zaangażowanie.


Zuzia

                                            Zuzia                                        
                                                                            
                                               Jaś                                        

Miłosz



 Kubuś i Wielkanoc

31.03.2021

Temat: Święcimy pokarmy

Święcimy pokarmy – rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego

Prowadzący rozkłada ilustracje losowo, a dziecko stara się je ułożyć chronologicznie. Nastąpienie omawiają kolejne ilustracje, opisując wszystkie czynności wykonywane przez rodzinę. Prowadzący  zwraca uwagę, aby dziecko budowało zdania złożone.





Zagadki wielkanocne


Wielkanocne harce” – zabawa ortofoniczna

 Prowadzący odczytuje rymowankę. Dziecko powtarza wyrazy dźwiękonaśladowcze.

Wielkanocne harce (Marta Jelonek)

 Na świątecznym stole harce i swawole!

 Zając kica: kic, kic, kic! – kic, kic, kic!

Baran bryka: hyc, hyc, hyc! – hyc, hyc, hyc!

Kura gdacze: kud-ku-dak! – kud-ku-dak!

 A pisanki na to: trach, trach, trach, trach!

Piszczy kurczę: pi, pi, pi! – pi, pi, pi!

Kogut chrapie: fi, fi, fi! – fi, fi, fi! T

o Wielkanoc mu się śni

Mój koszyczek – rozwijanie umiejętności plastycznych

 Pomoce: papier do rysowania, kredki.

Dziecko rysuje kredkami na białym arkuszu koszyk, a w nim pokarmy, które powinno się poświęcić. Na koniec omawiają z prowadzącym wykonaną pracę.

Dla chętnych:

Ćwiczenie spostrzegawczości - która pisanka nie pasuje?




źródło: Bliżej Przedszkola

30.03.2021

Temat: Pisanki

„Kurka” – wysłuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią

Prowadzący czyta wiersz „Kurka”, po czym inicjuje rozmowę. Przykładowe pytania:

ü  Dlaczego kurka była zdenerwowana?

ü  Jak wyglądały jajka?

ü  Jak myślisz, kto „ubrudził” jajka?

ü  O jakiej tradycji gospodyni opowiedziała kurce? 

Pomówieniu treści wiersza prowadzący prezentuje zdjęcia jajek zdobionych w różny sposób, np. pisanek, kraszanek, drapanek, i krótko omawia, w jaki sposób powstały.

 





Kurka (Magdalena Ledwoń)

Macha kurka skrzydełkami:

„Co się stało z jajeczkami?

Czy baranek, czy zajączek

wziął jajeczka do swych rączek?

To nie jajka, to brudasy!

Tu są plamy, a tam pasy.

Wzorki, łatki i zygzaki.

Ja chcę wiedzieć, kto to taki”.

 I tak chodzi, i marudzi:

 „Któż te jajka tak ubrudził?!

 Były myte wczoraj rano!”.

 „Ale dzisiaj jest Wielkanoc!”

  – rzekła kurce gospodyni.

„Tak tradycja każe czynić,

 że maluje się jajeczko,

by się stało pisaneczką”.

Śpiewające Brzdące "Kura i pisanki", piosenka

 Ciekawostka:









Jajeczko” – masażyk relaksacyjny

Dziecko siedzi z prowadzącym jedno za drugim w siadzie skrzyżnym. Powtarza wraz z prowadzącym rymowankę. Siedzący z tyłu wykonuje na plecach partnera opisane ruchy. Po zakończeniu zabawy następuje zamiana ról.

Jajeczko (Marta Jelonek)

Małe jajeczko kręciło się w kółeczko.

kreślenie kształtu jajka

Było nakrapiane, w kropki malowane.

lekkie stukanie palcami wskazującymi

Z góry na dół się turlało,

naprzemienne przesuwanie płasko ułożonych dłoni od szyi do pasa

wysoko podskakiwało!

oklepywanie dłońmi na przemian

Pod pierzynkę się schowało.

 przytulenie się do pleców partnera


Bajeczka wielkanocna M. Jelonek, piosenka

Dla chętnych:



materiały źródłowe: Bliżej Przedszkola

29.03.2021 

Temat: Historyjka obrazkowa "Przygody wielkanocnego zajączka"

Przygody wielkanocnego zająca – rozmowa kierowana 

Dorosły prezentuje pierwszą ilustrację i prosi, aby dziecko opisało, co się na niej znajduje. Następnie opowiada, co jego zdaniem wydarzy się dalej. Kiedy wyczerpią się pomysły, prowadzący pokazuje kolejną ilustrację. Dziecko analizuje, co się stało. Dorosły dopytuje:

Dlaczego zając oblał wodą kolegę?

Czy w lany poniedziałek można oblewać innych wodą z wiadra?

Dlaczego nie powinno się tego robić?

 Jak myślisz, co było dalej?

Dziecko przedstawia swoje propozycje, po czym prowadzący prezentuje ostatnią ilustrację. Opisują, co się na niej znajduje. Dorosły zadaje pytania, np. 

Dlaczego zając leży w łóżku?

Co spowodowało, że się rozchorował?

 Dlaczego zając trzymający marchewki ma spuszczone uszy i smutną minę?

 Czy waszym zdaniem tradycja oblewania wodą jest zabawna?

O co trzeba zadbać, aby dla wszystkich było to przyjemne?

Na koniec pokazuje ostatnią ilustrację i wyjaśnia, że zajączki na szczęście się pogodziły i znalazły sposób na bezpieczną zabawę, oraz przypomina, aby w lany poniedziałek pamiętać o bezpieczeństwie.






Zajączek wielkanocny – zabawa naśladowcza

Prowadzący recytuje wierszyk, a dziecko wykonuje wymienione w treści utworu czynności. Na zakończenie (przy fragmencie: „Śmigus-dyngus – słychać krzyk! Psik, psik, psik! – zając znikł”) prowadzący delikatnie oblewa dziecko wodą.

 Zajączek (Magdalena Ledwoń)

Skacze zajączek polną dróżką.

Tupie raz prawą, raz lewą nóżką.

Śmieszne jajeczko trzyma w swych łapkach.

 To nie jajeczko, ale sikawka!

Śmigus-dyngus! – słychać krzyk.

Psik, psik, psik! – zając znikł.


Zajączek, piosenka

Dla chętnych:

Wytnij i ułóż obrazek



materiały źródłowe: Bliżej Przedszkola