Język angielski




Summer



Przedszkolaki za Nami koniec roku przedszkolnego zbliża się lato. Dlatego  dziś chciałabym przedstawić Wam kilka pomysłów na naukę o mieszkańcach morskich głębin. 

Posłuchajcie piosenki i spróbujcie zapamiętać nowe słówka.

 https://www.youtube.com/watch?v=PgvvLNsO5Q8

Jeśli będziesz miał/a ochotę spróbuj zagrać w tę grę

https://www.youtube.com/watch?v=kgPLM-yzqtk 

Potańcz troszkę do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=JhEbBiVxH9o


Obejrzyj filmik :) 

https://www.youtube.com/watch?v=EVIfrZg4XqY 



Oto dla Was parę zadań do wykonania







 Miłej zabawy!




Pozdrawiam Was bardzo serdecznie Życzę Wam udanych wakacji :)



Do zobaczenia wkrótce ;)
 
pani Ania

 

 

Zabawa kolorami 







Witam Was serdecznie 😊


Spójrzcie na te kolorowe obrazki.







Pamiętacie jak powstają nowe kolory??







Weźcie farby i spróbujcie sami stworzyć swój wybrany kolor.

Namalujcie tęczę i pamiętajcie by powtórzyć sobie nazwy kolorów :)

 Jeśli macie ochotę poćwiczyć jeszcze kolory

 To wykonajcie  kilka zadań związanych z kolorami.

Przyjemnej zabawy :) 











Miłej zabawy! Have Fun!


Życzę Wam pięknego dnia pani Ania


 

Colours- Kolory





Witam Was serdecznie drogie Przedszkolaki 😊


W tym tygodniu będziemy utrwalać/uczyć się nazw kolorów. 

Zapraszam Was serdecznie do wspólnej zabawy,nauki i śpiewania.





Posłuchajcie piosenek :









https://www.youtube.com/watch?v=z0HZNaM7gTg








Zobaczcie co się stanie jeśli pomieszacie różne kolory ze sobą.

Zachęcam do zrobienia tego eksperymentu w domu.


https://www.youtube.com/watch?v=IwfZvRuE7s8




Również można nauczyć się nazw kolorów podczas oglądania edukacyjnej bajki.






Drodzy Rodzice 😊


  Przygotowałam kilka propozycji zabaw, które można wykorzystać 
podczas wspólnej zabawy z dzieckiem w domu.



Kolory są bardzo wdzięcznym tematem do nauki. Do ich wprowadzenia możemy użyć praktycznie wszystkiego i odrobiny swojej wyobraźni. Nie potrzebujemy tu absolutnie żadnych specjalnych materiałów, wykorzystajmy to, czym nasze maluchy bawią się na co dzień. Dobrze na początku wprowadzić dziecko w świat angielskich kolorów pokazując mu różne przedmioty i mówiąc, jaki mają kolor po angielsku.

 Możemy przy tym wprowadzić proste wyrażenia.
-This is red.
– This is yellow.
– This is blue.


– What colour is this?
– This is white.

Jeśli dziecko się pomyli, po prostu mówimy, jaka powinna być prawidłowa odpowiedź. Nie mówimy, że powiedziało coś źle. Poprawiamy, ale nie ganimy. Zachęcamy do dalszej zabawy i chwalimy, często mówiąc ‘Great!’, ‘Yay’, ‘You’re right!’. Dziecko załapie te zwroty w mgnieniu oka!

Touch/take something

Bardzo prosta gra, do której nie potrzebujemy rekwizytów – możemy użyć dosłownie wszystkiego, co mamy pod ręką. Możemy tu również wprowadzić dwa czasowiniki: ‘touch‘ i ‘take‘. Wydajemy dziecku polecenia:

Touch/take something red (możemy na początku używać obu zwrotów, i angielskiego, i polskiego – touch something red – dotknij czegoś czerwonego)
Touch/take something white.

Sami pokazujemy dziecku, co powinno zrobić po danej komendzie. Na pewno bardzo szybko załapie o co chodzi. My użyliśmy kolorowych literek magnetycznych. Świetnie nadadzą się do tego też klocki, kredki i inne kolorowe przedmioty.


Kolorowa piłka

Używając kolorowej piłki wymawiamy nazwy kolejnych kolorów (które znajdują się na piłce). Zadaniem dziecka jest pokazanie, w którym miejscu znajduje się dany kolor. Starsze dzieci chętnie pobawią się w rzucanie piłki i wymawianie nazw dowolnych kolorów po angielsku. Oprócz języka, ćwiczymy tu również motorykę. To świetne, ogólnorozwojowe zajęcie.

Yellow finger…

Jeśli Wasze dziecko kiedykolwiek oglądało filmiki na YouTube, na pewno znacie tę melodię 😉 Na palce dłoni nakładamy sobie coś, co da się na nie nałożyć, np. zakrętki od mazaków, kredki z otworem. Śpiewamy:
Yellow finger, yellow finger, where are you? Here I am, here I am, how do you do?

Po czym wymawiamy znów nazwę koloru i ściągamy rzecz w tym kolorze z palca. Dzieci uwielbiają tę zabawę!

Sortowanie

Sortujemy rzeczy w różnych kolorach układając je w odpowiednim miejscu. Możemy wyciąć paski z bibuły i stworzyć z nich okręgi, możemy użyć kolorowych misek, a nawet ścierek – zobaczcie, jak zaiprowizowałam tę zabawę ja. Możemy tu wprowadzić dziecku czasowniki ‘take‘ i ‘put‘ oraz rzeczowniki – rzeczy, których używamy. Pamiętajmy jednak, żeby nie było ich za dużo. Możemy rzeczowniki pominąć, mówiąc tylko nazwy kolorów, a miejsce, gdzie mają coś położyć nazwać oczywistym ‘here‘.

Take green letter/crayon/spoon.
Put green letter/crayon/spoon here! (wskazując odpowiedni kolor)

Dziecko powinno szybko załapać, że zabawa polega na sortowaniu. Zachęcajmy je, by sięgając po daną rzecz wymawiało jej kolor. Pytajmy:

What colour is this (letter/crayon/spoon)?
Dziecko: – Red.
Great! Where do we put it?
Dziecko: – Here!

Zachęcam Was do wypróbowania tych prostych gier w domowej edukacji Waszych dzieci.



Pozdrawiam Was serdecznie!


Miłej zabawy! Have fun! 


Pani Ania






Happy Children’s Day !!!!!



A very warm wish for all children 
on this special day  😊

Drogie przedszkolaki Dzisiaj jest Wasze Święto.


W tym wyjątkowym dniu skaczcie, tańczcie, śpiewajcie, bawcie się razem z rodzicami i rodzeństwem.

Niech uśmiech od ucha do ucha promienieje na Waszych twarzach i każdego dnia spotykają Was same nowe przygody.



Wszystkiego Najlepszego !!!! 😊

Oto dla Was piosenki, które umilą Wam ten dzień:






Oprócz piosenek mam coś dla Was do pokolorowania:

 Lets colour a mandala:


Connect the dots: 





źródło: education.com,youtube, plannesandballoons.com
Miłej zabawy!! Have fun !!



Pozdrawiam Was serdecznie pani Ania



Mother’s day




Witam Was serdecznie Drogie Przedszkolaki😊

Wielkimi krokami zbliża się święto każdej mamy czyli Dzień Matki.

Każdy Przedszkolak Bardzo Mocno Kocha Swoją Mamę oraz Tatę.



Dlatego przygotowałam dla Was mnóstwo muzycznych inspiracji do śpiewania i tańczenia. Znajda się również obrazki, które możecie śmiało pokolorować i podarować Waszej mamie.




Ciekowstka:

W Polsce święto te przypada 26 maja. Natomiast w innych krajach 
święto te obchodzimy  w miesiącu maju oraz marcu! 

Tak, tak w Wielkiej Brytanii święto te obchodzimy  22 marca (w 3 niedzielę miesiąca). Natomiast w USA święto te obchodzimy 10 maja.




Oto dla Was lista piosenek :







 









Oto dla Was obrazki:



źródło: theimaginationbox.com oraz education.com


Miłego Tygodnia 😊 Pozdrawiam Was serdecznie pani Ania 



Have Fun 😊







„Catch a bug game”


Witam Was serdecznie moje drogie przedszkolaki.

Dzisiaj chciałabym Wam pokazać super grę, w którą możecie grać z rodzeństwem/rodzicami w domu.
 Grając w tę grę utrwalicie, przećwiczycie nazwy owadów. Słownictwo nawiązuje do tego, które pojawia się w filmiku z serii Maisy Mouse, o którym pisałam wcześniej.

Każdy z uczestników ma swoją planszę w postaci pustego słoika oraz 6 obrazków, ale pamiętajcie przed rozdaniem koniecznie je  wszystkie ze sobą wymieszajcie.
Losujemy po 6 owadów tak, by do każdego trafił inny zestaw (np. 2 pająki, 1 pszczoła i 3 komary). 

Zadaniem jest uzupełnienie słoików, a można się do tego zabrać na kilka sposobów:
1.   Wykorzystując przygotowaną kostkę. Po kolei każdy z graczy rzuca kostką. Jeżeli wypadnie np. pszczoła, wszyscy gracze, którzy mają pszczołę lub pszczoły w swoim zestawie, wkładają je do słoików (jeżeli mają 2 lub więcej wkładają wszystkie na raz). Grę kontynuujemy do czasu aż pierwsza osoba uzupełni całą swoją planszę.

2.   Druga wersja gry. Kostkę można zamienić po prostu na odkrywane po kolei karty.

3.  Możecie spróbować zagrać jeszcze inaczej – dzieci tak, jak w powyższej wersji, losują 6 obrazków z owadami. Następnie każdy po kolei rzuca kostką, jeżeli trafi na obrazek, który znajduje się w jego zestawie, wkłada go do słoika, jeżeli nie, następny gracz próbuje swojego szczęścia. I znowu, wygrywa ten, kto jako pierwszy uzupełni cały słoik.

 plansza słoik 


kostka do gry


obrazki

Źródło: blog-headfullofideas oraz picklebums.com




       Miłej zabawy ! 
Have fun !



Bugs, bugs, bugs 😊


Witam Was serdecznie 😊

Wiosna już na dobre zagościła w naszych ogródkach. Dlatego tematem dzisiejszego postu będą owady.
Mam dla Was karty obrazkowe oraz  ciekawe pomysły na ćwiczenia związane z tym słownictwem :).

Zachęcam Was do obejrzenia  filmiku z serii Maisy Mouse.
Zobaczcie kogo spotkała Maisy. Myszka Maisy  jest bohaterką książek i filmików autorstwa Lucy Cousins.

Filmik o owadach w prosty sposób nawiązuje do tematu owadów, o którym dzisiaj mowa.
Oglądając go, możecie także pobawić się z dziećmi w zgadywanie o jakiego owada chodzi, przysłuchując się odgłosom, jakie wydają – są bardzo realistyczne.
 Karty obrazkowe można wykorzystać do gry np.  w memory.

Oto karty obrazkowe -Owady

Ant-mrówka



Bee-pszczoła

Butterfly-motyl

Dragonfly-ważka


Fly-mucha


Ladybug-biedronka


Spider-pająk

                                                                              
Materiały obrazkowe pochodzą z bloga fullheadoffideas

               
                                                                      
                                                                            Miłego dnia :)



                                                                                            


What colour is the sky?



Co będzie potrzebne do przeprowadzenia  zabawy?



1.  obrazki/kolorowanki biało-czarne (niebo,słońce,trawa,jabłko)

2. 4 szklanki

3. kolorowa krepina (niebieska, czerwona, zielona, żółta – w intensywnych kolorach)

4. małe woreczki strunowe

5. woda





Posłuchajcie piosenki -> What color is the sky ?


Poćwiczycie dzięki niej kolory, od razu w połączeniu z pełnymi zdaniami dotyczącymi wybranych "rzeczy” w tych kolorach. Następnie przygotujcie woreczki, na których narysujecie niebo, słońce, trawę i jabłko oraz pocięte wcześniej paski krepiny.

Zapytaj dziecko w jakim kolorze są poszczególne elementy? Pokaż, że można je pokolorować , wkładając do woreczków wybrane paski bibuły.
 Pamiętajcie, by mówić wszystko po angielsku i jednocześnie powtarzać słowa piosenki. 

Przygotuj kartę pracy na obrazkach ustaw szklanki i nalejcie do każdej po trochę wody, poproś dziecko by wskazało po kolei wszystkie obrazki na karcie, a następnie odnajdowało odpowiednie woreczki i wyjmowało z nich krepinę – tym razem możecie „ pokolorować” nią wodę w poszczególnych szklankach. Tak, by kolorom odpowiadały obrazkom z karty. Po chwili wyłówcie paseczki krepiny z wody i zobaczcie efekty !

Miłej zabawy :)

 


Earth Day - Dzień Ziemi



Już 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi.



 Dzisiaj mam dla Was kilka pomysłów linków na uczczenie tego święta :)



Dzień Ziemi to dobry moment, aby przypomnieć lub poznać słownictwo związane z pogodą.


I can sing a rainbow - piosenka, dzięki której powtórzymy kolory w najmłodszych grupach.






Rain, rain, go away - kolejna piosenka o pogodzie





I jeszcze jedna - podsumowująca: How's the weather?




 Story time

Jeśli masz ochotę to posłuchaj pewnej ciekawej opowieści




Oto dla Was Flashcards ze słówkami związanymi z Dniem Ziemi






Dla osób chętnych mam parę zadań związanych z Dniem Ziemi


 




Miłego dnia pozdrawiam pani Ania













Happy Easter!


Witam Was serdecznie drogie Przedszkolaki wraz z Rodzicami.
Dzisiaj przygotowałam dla Was parę zabaw i piosenek w języku angielskim związanych ze Świętami Wielkanocnymi.


Piosenki
Na początek moja ulubiona piosenka o wielkanocnym króliczku




Kolejny utwór nie tylko stwarza możliwość świetnej zabawy ruchowej, lecz również utrwala liczebniki.




Jeszcze jedna muzyczna zabawa o króliczkach nadająca się na rozgrzewkę.




Śpiewając kolejną piosenkę możemy wykorzystać kartoniki z literami. Kiedy znikają kolejne literki, zasłaniamy kartoniki a miejscu liter klaszczemy.




Ostatnia zabawa to nic innego jak doskonale nam znana melodia hokey, pokey, jednak tym razem w „króliczkowym” wykonaniu.




Zabawy
Wielkanocne zajączki
Przygotowujemy karty, na których znajdują się wielkanocne zajączki (w różnej ilości). Dziecko przelicza je i przypina odpowiednią liczbę klamerek na ubrania.
Gra w kręgle.
Idealna zabawa na utrwalenie materiału. Rozkładamy ilustracje z wprowadzanym słownictwem, na których ustawiamy kręgle. Dzieci kolejno próbują je przewrócić i mówią co przedstawia ilustracja na których stał wywrócony kręgiel.
Wielkanocny turniej.
  • Dzielimy dzieci na dwie drużyny i ukrywamy w sali wielkanocne pisanki. Zadaniem dzieci jest odnalezienie jak najwięcej pisanek. Punkt zdobywa drużyna, która odnajdzie ich więcej.
  • Easter egg running- przenoszenie jajka na łyżce stołowej, z okrążeniem pachołka- punkt zdobywa zespół, który zrobi to szybciej.
  • Rzucanie marchewką do celu
  • Dzieci układają w całość pocięte obrazki przedstawiające przedmioty związane ze świętami. Dla utrudnienia przygotowujemy ilustracje przedstawiające cienie tych przedmiotów. Punkt zdobywa zespół, który zadanie wykona jako pierwszy. Oczywiście uczestnicy muszą powiedzieć po angielsku co przedstawia dana ilustracja.
  • Easter egg rolling- turlanie jajka


  • Wielkanocny koszyk. Dzieci, przy dźwiękach muzyki, przekazują sobie z ręki do ręki koszyk, w którym znajdują się żółte jajka po Kinder niespodziance. W każdym jajku ukryte jest zadanie. Kiedy ucichnie muzyka, dziecko trzymające koszyk w ręku, losuje jedno jajko i wykonuje zadanie w nim ukryte.




  • The leader Dzieci stoją w kółeczku z ugotowanymi na twardo jajkami na łyżeczkach, z ręką wyciągniętą przed sobą. Leader wydaje polecenia w języku angielskim np. jum on one leg, turn around itd. ,dzieci wykonują polecenia do momentu, gdy jajko upadnie. Wygrywa osoba, która najdłużej utrzyma jajko.
  • Trzy kubki. Do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki: zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i mieszamy je. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, w którym kubku ukrył się zajączek.




Życzę udanej zabawy pani Ania 😊






Let’s dance


Witam Was serdecznie, dzisiaj przygotowałam dla Was solidną dawkę muzyki połączonej z tańcem oraz nauką języka angielskiego. Poprzez taniec, opowieści ruchowe, elementy rytmiki oraz ćwiczenia ogólnousprawniające dzieci rozwijają swoją wyobraźnię i pamięć, a także wzmacniają ciało i poprawiają jego gibkość. W atmosferze zabawy „przemycane są” nie tylko nowe słówka w języku angielskim, ale także ćwiczenia wzmacniające i rozciągające mięśnie, rozwijające zmysł równowagi oraz wyczucie muzyki.
Dlatego Zapraszam Was do wspólnej zabawy! Tańczcie, skaczcie i fikajcie 😊












See you later,alligator
Anna M-Faruga





Angielskie zabawy ruchowe dla przedszkolaków
Zabawy ruchowe świetnie rozwijają motorykę dziecka, pozwalają ćwiczyć równowagę i uczą maluchy podążać za instrukcjami. Dzięki zabawom ze zmianą ról stymulujemy wyobraźnię dzieci i umożliwiamy im przeniesienie się na chwilę do bajkowego świata swoich bohaterów.

A gdyby połączyć to wszystko z nauką języka obcego? Stworzymy wtedy idealne warunki do przyswajania języka, ponieważ pełne radości i zaangażowania dzieci będą w naturalny sposób chłonąć nowe zwroty i wyrażenia, szczególnie jeśli zostaną one zaprezentowane w formie piosenek. Zestaw doskonały.

Poznajcie dzisiejsze inspiracje na zabawy ruchowe i naukę angielskiego dla najmłodszych. Do zabaw nie potrzeba dodatkowych przyrządów, wystarczy śpiew!

One Little Finger

Stań wraz z dzieckiem obok siebie, pokazuj palcem o czym śpiewają. W piosence najczęściej pojawiają się części ciała, ale można ją dowolnie zmodyfikować i prosić dziecko, żeby pokazywało konkretne przedmioty, zabawki, sprzęty, wszystko co znajduje się w zasięgu jego wzroku.

Teskt

One little finger,
One little finger,
One little finger, 
Tap, tap, tap.

Put your finger up, 
Put your finger down,
Put it on your ... (część ciała).

Piosenkę można również zaśpiewać w trochę bardziej zaawansowanej wersji:

One little finger,
One little finger,
One little finger,
Tap, tap, tap.

Point to the ceiling, 
Point to the floor,
Put it on your ... (część ciała).





Little Bunnies

Połóż się w raz z dzieckiem z i udawaj, że jesteście śpiącymi króliczkami. Brat lub siostra niech chodzi/ą między Wami i śpiewa piosenkę. Po komendzie Wake up little bunnies! Wszyscy podskakujcie jak króliczki. Następnie dzieci zamieniają się rolami, aż każdemu dane jest zaśpiewać piosenkę.

Tekst
See the bunnies sleeping till it's nearly noon.
Shall we wake them with a merry tune?
They're so still. Are they ill?
Wake up little bunnies!

Hop little bunnies!
Hop, hop, hop
Hop, hop, hop
Hop little bunnies!
Hop, hop, hop
Hop, hop, hop
Hop little bunnies!
Hop, hop, hop
Hop and stop.




Hide and Seek

Popularna zabawa w chowanego. Dzieci wspólnie śpiewają początek piosenki. Następnie maluch wybrany do szukania pyta czy pozostali członkowie rodziny są gotowi.. Wszyscy odpowiadają, że tak. Szukający prosi dzieci o ukrycie się, liczy do dziesięciu i uprzedza, że zaczyna szukać. 


Tekst
Hide and seek,
Hide and seek, 
Let's play hide and seek.

Hide and seek, 
Hide and seek,
Let's play hide and seek.

Are you ready? Yeah!
Are you ready? Yeah!
Everybody HIDE!
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
Ready or not! Here I come!




Head, Shoulders, Knees and Toes

Dzieci stoją obok siebie i śpiewają wspólnie z mamą i tatą. W trakcie śpiewania pokazują części ciała, o których mowa w piosence.


Tekst
Head, shoulders, knees and toes
Head, shoulders, knees and toes
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees and toes




Życzę miłej zabawy
A.M-Faruga