J臋zyk angielski


Happy Children’s Day !!!!!



A very warm wish for all children 
on this special day  馃槉

Drogie przedszkolaki Dzisiaj jest Wasze 艢wi臋to.


W tym wyj膮tkowym dniu skaczcie, ta艅czcie, 艣piewajcie, bawcie si臋 razem z rodzicami i rodze艅stwem.

Niech u艣miech od ucha do ucha promienieje na Waszych twarzach i ka偶dego dnia spotykaj膮 Was same nowe przygody.



Wszystkiego Najlepszego !!!! 馃槉

Oto dla Was piosenki, kt贸re umil膮 Wam ten dzie艅:






 
Opr贸cz piosenek mam co艣 dla Was do pokolorowania:

 Lets colour a mandala:


Connect the dots: 





藕r贸d艂o: education.com,youtube, plannesandballoons.com
 
Mi艂ej zabawy!! Have fun !!



Pozdrawiam Was serdecznie pani Ania



Mother’s day




Witam Was serdecznie Drogie Przedszkolaki馃槉

Wielkimi krokami zbli偶a si臋 艣wi臋to ka偶dej mamy czyli Dzie艅 Matki.

Ka偶dy Przedszkolak Bardzo Mocno Kocha Swoj膮 Mam臋 oraz Tat臋.



Dlatego przygotowa艂am dla Was mn贸stwo muzycznych inspiracji do 艣piewania i ta艅czenia. Znajda si臋 r贸wnie偶 obrazki, kt贸re mo偶ecie 艣mia艂o pokolorowa膰 i podarowa膰 Waszej mamie.




Ciekowstka:

W Polsce 艣wi臋to te przypada 26 maja. Natomiast w innych krajach 
艣wi臋to te obchodzimy  w miesi膮cu maju oraz marcu! 

Tak, tak w Wielkiej Brytanii 艣wi臋to te obchodzimy  22 marca (w 3 niedziel臋 miesi膮ca). Natomiast w USA 艣wi臋to te obchodzimy 10 maja.




Oto dla Was lista piosenek :







 









Oto dla Was obrazki:



藕r贸d艂o: theimaginationbox.com oraz education.com


Mi艂ego Tygodnia 馃槉 Pozdrawiam Was serdecznie pani Ania 



Have Fun 馃槉







„Catch a bug game”


Witam Was serdecznie moje drogie przedszkolaki.

Dzisiaj chcia艂abym Wam pokaza膰 super gr臋, w kt贸r膮 mo偶ecie gra膰 z rodze艅stwem/rodzicami w domu.
 Graj膮c w t臋 gr臋 utrwalicie, prze膰wiczycie nazwy owad贸w. S艂ownictwo nawi膮zuje do tego, kt贸re pojawia si臋 w filmiku z serii Maisy Mouse, o kt贸rym pisa艂am wcze艣niej.

Ka偶dy z uczestnik贸w ma swoj膮 plansz臋 w postaci pustego s艂oika oraz 6 obrazk贸w, ale pami臋tajcie przed rozdaniem koniecznie je  wszystkie ze sob膮 wymieszajcie.
Losujemy po 6 owad贸w tak, by do ka偶dego trafi艂 inny zestaw (np. 2 paj膮ki, 1 pszczo艂a i 3 komary). 

Zadaniem jest uzupe艂nienie s艂oik贸w, a mo偶na si臋 do tego zabra膰 na kilka sposob贸w:
1.   Wykorzystuj膮c przygotowan膮 kostk臋. Po kolei ka偶dy z graczy rzuca kostk膮. Je偶eli wypadnie np. pszczo艂a, wszyscy gracze, kt贸rzy maj膮 pszczo艂臋 lub pszczo艂y w swoim zestawie, wk艂adaj膮 je do s艂oik贸w (je偶eli maj膮 2 lub wi臋cej wk艂adaj膮 wszystkie na raz). Gr臋 kontynuujemy do czasu a偶 pierwsza osoba uzupe艂ni ca艂膮 swoj膮 plansz臋.

2.   Druga wersja gry. Kostk臋 mo偶na zamieni膰 po prostu na odkrywane po kolei karty.

3.  Mo偶ecie spr贸bowa膰 zagra膰 jeszcze inaczej – dzieci tak, jak w powy偶szej wersji, losuj膮 6 obrazk贸w z owadami. Nast臋pnie ka偶dy po kolei rzuca kostk膮, je偶eli trafi na obrazek, kt贸ry znajduje si臋 w jego zestawie, wk艂ada go do s艂oika, je偶eli nie, nast臋pny gracz pr贸buje swojego szcz臋艣cia. I znowu, wygrywa ten, kto jako pierwszy uzupe艂ni ca艂y s艂oik.

 plansza s艂oik 


kostka do gry


obrazki

殴r贸d艂o: blog-headfullofideas oraz picklebums.com




       Mi艂ej zabawy ! 
Have fun !



Bugs, bugs, bugs 馃槉


Witam Was serdecznie 馃槉

Wiosna ju偶 na dobre zago艣ci艂a w naszych ogr贸dkach. Dlatego tematem dzisiejszego postu b臋d膮 owady.
Mam dla Was karty obrazkowe oraz  ciekawe pomys艂y na 膰wiczenia zwi膮zane z tym s艂ownictwem :).

Zach臋cam Was do obejrzenia  filmiku z serii Maisy Mouse.
Zobaczcie kogo spotka艂a Maisy. Myszka Maisy  jest bohaterk膮 ksi膮偶ek i filmik贸w autorstwa Lucy Cousins.

Filmik o owadach w prosty spos贸b nawi膮zuje do tematu owad贸w, o kt贸rym dzisiaj mowa.
Ogl膮daj膮c go, mo偶ecie tak偶e pobawi膰 si臋 z dzie膰mi w zgadywanie o jakiego owada chodzi, przys艂uchuj膮c si臋 odg艂osom, jakie wydaj膮 – s膮 bardzo realistyczne.
 Karty obrazkowe mo偶na wykorzysta膰 do gry np.  w memory.

Oto karty obrazkowe -Owady

Ant-mr贸wka



Bee-pszczo艂a

Butterfly-motyl

Dragonfly-wa偶ka


Fly-mucha


Ladybug-biedronka


Spider-paj膮k

                                                                              
Materia艂y obrazkowe pochodz膮 z bloga fullheadoffideas

               
                                                                      
                                                                            Mi艂ego dnia :)



                                                                                            


What colour is the sky?



Co b臋dzie potrzebne do przeprowadzenia  zabawy?



1.  obrazki/kolorowanki bia艂o-czarne (niebo,s艂o艅ce,trawa,jab艂ko)

2. 4 szklanki

3. kolorowa krepina (niebieska, czerwona, zielona, 偶贸艂ta – w intensywnych kolorach)

4. ma艂e woreczki strunowe

5. woda



Pos艂uchajcie piosenki -> What color is the sky ?

Po膰wiczycie dzi臋ki niej kolory, od razu w po艂膮czeniu z pe艂nymi zdaniami dotycz膮cymi wybranych "rzeczy” w tych kolorach. Nast臋pnie przygotujcie woreczki, na kt贸rych narysujecie niebo, s艂o艅ce, traw臋 i jab艂ko oraz poci臋te wcze艣niej paski krepiny.

Zapytaj dziecko w jakim kolorze s膮 poszczeg贸lne elementy? Poka偶, 偶e mo偶na je pokolorowa膰 , wk艂adaj膮c do woreczk贸w wybrane paski bibu艂y.
 Pami臋tajcie, by m贸wi膰 wszystko po angielsku i jednocze艣nie powtarza膰 s艂owa piosenki. 

Przygotuj kart臋 pracy na obrazkach ustaw szklanki i nalejcie do ka偶dej po troch臋 wody, popro艣 dziecko by wskaza艂o po kolei wszystkie obrazki na karcie, a nast臋pnie odnajdowa艂o odpowiednie woreczki i wyjmowa艂o z nich krepin臋 – tym razem mo偶ecie „ pokolorowa膰” ni膮 wod臋 w poszczeg贸lnych szklankach. Tak, by kolorom odpowiada艂y obrazkom z karty. Po chwili wy艂贸wcie paseczki krepiny z wody i zobaczcie efekty !

Mi艂ej zabawy :)

 



Earth Day - Dzie艅 Ziemi



Ju偶 22 kwietnia obchodzimy Dzie艅 Ziemi.



 Dzisiaj mam dla Was kilka pomys艂贸w link贸w na uczczenie tego 艣wi臋ta :)



Dzie艅 Ziemi to dobry moment, aby przypomnie膰 lub pozna膰 s艂ownictwo zwi膮zane z pogod膮.


I can sing a rainbow - piosenka, dzi臋ki kt贸rej powt贸rzymy kolory w najm艂odszych grupach.





Rain, rain, go away - kolejna piosenka o pogodzie



I jeszcze jedna - podsumowuj膮ca: How's the weather?




 Story time

Je艣li masz ochot臋 to pos艂uchaj pewnej ciekawej opowie艣ci




Oto dla Was Flashcards ze s艂贸wkami zwi膮zanymi z Dniem Ziemi






Dla os贸b ch臋tnych mam par臋 zada艅 zwi膮zanych z Dniem Ziemi


 



Mi艂ego dnia pozdrawiam pani Ania













Happy Easter!


Witam Was serdecznie drogie Przedszkolaki wraz z Rodzicami.
Dzisiaj przygotowa艂am dla Was par臋 zabaw i piosenek w j臋zyku angielskim zwi膮zanych ze 艢wi臋tami Wielkanocnymi.


Piosenki
Na pocz膮tek moja ulubiona piosenka o wielkanocnym kr贸liczku




Kolejny utw贸r nie tylko stwarza mo偶liwo艣膰 艣wietnej zabawy ruchowej, lecz r贸wnie偶 utrwala liczebniki.




Jeszcze jedna muzyczna zabawa o kr贸liczkach nadaj膮ca si臋 na rozgrzewk臋.




艢piewaj膮c kolejn膮 piosenk臋 mo偶emy wykorzysta膰 kartoniki z literami. Kiedy znikaj膮 kolejne literki, zas艂aniamy kartoniki a miejscu liter klaszczemy.




Ostatnia zabawa to nic innego jak doskonale nam znana melodia hokey, pokey, jednak tym razem w „kr贸liczkowym” wykonaniu.




Zabawy
Wielkanocne zaj膮czki
Przygotowujemy karty, na kt贸rych znajduj膮 si臋 wielkanocne zaj膮czki (w r贸偶nej ilo艣ci). Dziecko przelicza je i przypina odpowiedni膮 liczb臋 klamerek na ubrania.
Gra w kr臋gle.
Idealna zabawa na utrwalenie materia艂u. Rozk艂adamy ilustracje z wprowadzanym s艂ownictwem, na kt贸rych ustawiamy kr臋gle. Dzieci kolejno pr贸buj膮 je przewr贸ci膰 i m贸wi膮 co przedstawia ilustracja na kt贸rych sta艂 wywr贸cony kr臋giel.
Wielkanocny turniej.
  • Dzielimy dzieci na dwie dru偶yny i ukrywamy w sali wielkanocne pisanki. Zadaniem dzieci jest odnalezienie jak najwi臋cej pisanek. Punkt zdobywa dru偶yna, kt贸ra odnajdzie ich wi臋cej.
  • Easter egg running- przenoszenie jajka na 艂y偶ce sto艂owej, z okr膮偶eniem pacho艂ka- punkt zdobywa zesp贸艂, kt贸ry zrobi to szybciej.
  • Rzucanie marchewk膮 do celu
  • Dzieci uk艂adaj膮 w ca艂o艣膰 poci臋te obrazki przedstawiaj膮ce przedmioty zwi膮zane ze 艣wi臋tami. Dla utrudnienia przygotowujemy ilustracje przedstawiaj膮ce cienie tych przedmiot贸w. Punkt zdobywa zesp贸艂, kt贸ry zadanie wykona jako pierwszy. Oczywi艣cie uczestnicy musz膮 powiedzie膰 po angielsku co przedstawia dana ilustracja.
  • Easter egg rolling- turlanie jajka


  • Wielkanocny koszyk. Dzieci, przy d藕wi臋kach muzyki, przekazuj膮 sobie z r臋ki do r臋ki koszyk, w kt贸rym znajduj膮 si臋 偶贸艂te jajka po Kinder niespodziance. W ka偶dym jajku ukryte jest zadanie. Kiedy ucichnie muzyka, dziecko trzymaj膮ce koszyk w r臋ku, losuje jedno jajko i wykonuje zadanie w nim ukryte.




  • The leader Dzieci stoj膮 w k贸艂eczku z ugotowanymi na twardo jajkami na 艂y偶eczkach, z r臋k膮 wyci膮gni臋t膮 przed sob膮. Leader wydaje polecenia w j臋zyku angielskim np. jum on one leg, turn around itd. ,dzieci wykonuj膮 polecenia do momentu, gdy jajko upadnie. Wygrywa osoba, kt贸ra najd艂u偶ej utrzyma jajko.
  • Trzy kubki. Do plastikowych kubeczk贸w wk艂adamy kolejno obrazki: zaj膮czka, jajka, koszyczka. Nast臋pnie odwracamy kubki i mieszamy je. Zadaniem dzieci jest odgadni臋cie, w kt贸rym kubku ukry艂 si臋 zaj膮czek.




呕ycz臋 udanej zabawy pani Ania 馃槉






Let’s dance


Witam Was serdecznie, dzisiaj przygotowa艂am dla Was solidn膮 dawk臋 muzyki po艂膮czonej z ta艅cem oraz nauk膮 j臋zyka angielskiego. Poprzez taniec, opowie艣ci ruchowe, elementy rytmiki oraz 膰wiczenia og贸lnousprawniaj膮ce dzieci rozwijaj膮 swoj膮 wyobra藕ni臋 i pami臋膰, a tak偶e wzmacniaj膮 cia艂o i poprawiaj膮 jego gibko艣膰. W atmosferze zabawy „przemycane s膮” nie tylko nowe s艂贸wka w j臋zyku angielskim, ale tak偶e 膰wiczenia wzmacniaj膮ce i rozci膮gaj膮ce mi臋艣nie, rozwijaj膮ce zmys艂 r贸wnowagi oraz wyczucie muzyki.
Dlatego Zapraszam Was do wsp贸lnej zabawy! Ta艅czcie, skaczcie i fikajcie 馃槉












See you later,alligator
Anna M-Faruga





Angielskie zabawy ruchowe dla przedszkolak贸w
Zabawy ruchowe 艣wietnie rozwijaj膮 motoryk臋 dziecka, pozwalaj膮 膰wiczy膰 r贸wnowag臋 i ucz膮 maluchy pod膮偶a膰 za instrukcjami. Dzi臋ki zabawom ze zmian膮 r贸l stymulujemy wyobra藕ni臋 dzieci i umo偶liwiamy im przeniesienie si臋 na chwil臋 do bajkowego 艣wiata swoich bohater贸w.

A gdyby po艂膮czy膰 to wszystko z nauk膮 j臋zyka obcego? Stworzymy wtedy idealne warunki do przyswajania j臋zyka, poniewa偶 pe艂ne rado艣ci i zaanga偶owania dzieci b臋d膮 w naturalny spos贸b ch艂on膮膰 nowe zwroty i wyra偶enia, szczeg贸lnie je艣li zostan膮 one zaprezentowane w formie piosenek. Zestaw doskona艂y.

Poznajcie dzisiejsze inspiracje na zabawy ruchowe i nauk臋 angielskiego dla najm艂odszych. Do zabaw nie potrzeba dodatkowych przyrz膮d贸w, wystarczy 艣piew!

One Little Finger

Sta艅 wraz z dzieckiem obok siebie, pokazuj palcem o czym 艣piewaj膮. W piosence najcz臋艣ciej pojawiaj膮 si臋 cz臋艣ci cia艂a, ale mo偶na j膮 dowolnie zmodyfikowa膰 i prosi膰 dziecko, 偶eby pokazywa艂o konkretne przedmioty, zabawki, sprz臋ty, wszystko co znajduje si臋 w zasi臋gu jego wzroku.

Teskt

One little finger,
One little finger,
One little finger, 
Tap, tap, tap.

Put your finger up, 
Put your finger down,
Put it on your ... (cz臋艣膰 cia艂a).

Piosenk臋 mo偶na r贸wnie偶 za艣piewa膰 w troch臋 bardziej zaawansowanej wersji:

One little finger,
One little finger,
One little finger,
Tap, tap, tap.

Point to the ceiling, 
Point to the floor,
Put it on your ... (cz臋艣膰 cia艂a).





Little Bunnies

Po艂贸偶 si臋 w raz z dzieckiem z i udawaj, 偶e jeste艣cie 艣pi膮cymi kr贸liczkami. Brat lub siostra niech chodzi/膮 mi臋dzy Wami i 艣piewa piosenk臋. Po komendzie Wake up little bunnies! Wszyscy podskakujcie jak kr贸liczki. Nast臋pnie dzieci zamieniaj膮 si臋 rolami, a偶 ka偶demu dane jest za艣piewa膰 piosenk臋.

Tekst
See the bunnies sleeping till it's nearly noon.
Shall we wake them with a merry tune?
They're so still. Are they ill?
Wake up little bunnies!

Hop little bunnies!
Hop, hop, hop
Hop, hop, hop
Hop little bunnies!
Hop, hop, hop
Hop, hop, hop
Hop little bunnies!
Hop, hop, hop
Hop and stop.




Hide and Seek

Popularna zabawa w chowanego. Dzieci wsp贸lnie 艣piewaj膮 pocz膮tek piosenki. Nast臋pnie maluch wybrany do szukania pyta czy pozostali cz艂onkowie rodziny s膮 gotowi.. Wszyscy odpowiadaj膮, 偶e tak. Szukaj膮cy prosi dzieci o ukrycie si臋, liczy do dziesi臋ciu i uprzedza, 偶e zaczyna szuka膰. 


Tekst
Hide and seek,
Hide and seek, 
Let's play hide and seek.

Hide and seek, 
Hide and seek,
Let's play hide and seek.

Are you ready? Yeah!
Are you ready? Yeah!
Everybody HIDE!
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
Ready or not! Here I come!




Head, Shoulders, Knees and Toes

Dzieci stoj膮 obok siebie i 艣piewaj膮 wsp贸lnie z mam膮 i tat膮. W trakcie 艣piewania pokazuj膮 cz臋艣ci cia艂a, o kt贸rych mowa w piosence.


Tekst
Head, shoulders, knees and toes
Head, shoulders, knees and toes
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees and toes




呕ycz臋 mi艂ej zabawy
A.M-Faruga